درگذشت رضا فاضلی

خبر بی مقدمه و ناگهانی فوت شدن رضا فاضلی اندکی پیش به من رسید، با مرور چند منبع متوجه شدم که خبر درستی است. من رضا فاضلی رو خیلی وقت بود که میشناختم از زمانی که تلویزیون آزادی را ایجاد کرده بود با صدای او آشنا بودم. رضا فاضلی مرد دوست داشتنی بود،  نام او در ذهن من دو چیز را تداعی میکند، شرافت و شجاعت.

گرچه من با او خود را هم خط نمیدیدم و او را زیادی ناسیونالیست میدانستم و گرایش او به زرتشت و فردوسی را یک انحراف فکری غلط و بد میدانستم ولی به هر روی برای کسی با آن سن و سال و از آن دوره، رضا فاضلی بسیار انسان پیشرفته و مدرنی بود.  چندین بار به من گفتند که رضا فاضلی در برنامه اش مقاله شما را خوانده یا به سایت شما اشاره کرده همواره از این بابت خوشحال بودم و آنرا مایه افتخار و نمره ای بالا در کارنامه اسلامستیزی خود میدانم. یکبار برای من پیغام گذاشته بود که با من تماس بگیر وقتی با او تماس گرفتم گفت شما؟ گفتم آرش بیخدا هستم، گفت بیخدا؟!  یکی دیگر هم مثل من پیدا شده پس؟ گفتم بله، تا اونجا که یادم میاد میخواست یک وبسایت راه بندازه و به راهنمایی نیاز داشت ولی کس دیگری را پیدا کرده بود که به او کمک کند.

به هر روی یادش گرامی و راهش پر ره رو باد.

102 پاسخ

  1. خواهشن طرفدار هر عقیده ای هستید فحش ندید اونم این فحشا!

  2. از دید من باید از فرزندانمان آغاز کنیم.و در باره دیگران نیاز نیست که همه را دگر کنیم.از دید من باید کسانی رو که آمادگی رو دارند برگزید.
    به امید روزی که خدا بمیرد و وجدان و خرد و دانش جای او را بگیرد.

  3. او استادم بود وتنها کسی بود که منو از خرییت در اورد/ او همیشه در خاطرم خواهد ماند./انقدر خوب وعزیزی که بهنگام وداع حیفم اید که تو را دست خدای وحشی بسپارم خرد نگهدارتان

  4. به نام خدا
    خدا رو شکر که یکی دیه از نادانان جهان گور به گور شد
    ممنون

  5. اگر کسی به خونه ادم حمله کنه و ترتیب مادر بعضی ها مانند کیوان رو بده اگه این کیوان و بقیه زنا زاده ها بخان علیه اونها صحبت کنند اول باید خودشونو تکذیب کنند که نمیتونند

  6. خدامیدونه اگر اسلام نیومده بود بجای این ده تا اسمی که نوشتی شاید صدها نفر دانشمند داشتیم.
    نکنه همونطور که تو کتابای مدرسه توی کلتون فشردن خیال میکنی قبل از اسلام توی ایران دایناسورها زندگی میکردن؟!
    حالا شدت تجاوزات و توحش بقدری بوده که از آدم تا کتاب همه رو سوزاندند و کشتند و با ادامه این روشها برای سالیان متمادی باعث شدند بعضی ها فکرکنند اگر اسلام نیومده بود اینجا خبری نبود!
    این خاک تاریخ 7000 سال شهرنشینی تمدن و مدنیت را پشت سرش داره، میدونستی؟
    مقدسات و مزخرفات را باهمدیگر اشتباه نگیریم.

  7. سلام
    لطفا این رو همه بخونین تا دست این اقا رو باز کنم…
    اول از همه شما بیجا میکنی به سخنان من میگی مزخرفات حرفا خودت مزخرفه از تو اشغال دونی پیدات کردن 4 تمن گذاشتن کف دستت تا با مقدسات همه شوخی کنی کسی هیچی بهت نگه؟ هرچی دروغ دلت میخواد بگی تا مردم رو از راه به در کنی؟
    نه کور خوندی من خودم ذغال فروشم و تو کوچه علی چپ هزار تا شعبه دارم…
    میگه اسلام برای ایران علم نیاورد؟ اینهمه ابول ابول اول اسم دانشمندا چیه ؟ ما بلد نیستیم ازش استفاده کنیم.. از سرمون هم زیاده… ابوالقاسم فردوسی…شیخ سعدی… حضرت مولوی… شمس تبریزی … ابو علی سینا..زکریای راضی…و…
    برو دم سایتتو گل بگیر و همراه با فاضلی برین ما از دستتون راحت شیم برین امریکا زندگی کنین پول هم بهتون میدن … شما ایرانی نیستین…
    ان شا الله همه به اسلام بر گردین
    ببخشید سرتون رو خوردم
    ان شا الله همه با خدا شین…

    • با انشاء الله و ماشاء الله چیزی حل نمیشه حرفی که زدی مزخرف بود و پاسخش هم در نوشتاری که لینک دادم اومده خواستی بخوان نخواستی هم خودت در حماقت میمونی به من ضرری نمیرسه. مقدسات مردم هم یک مشت مزخرفات هستند که باید ریخت در سطل آشغال!

    • در پاسخ به اين آقا فقط بگم در 1400 سالي كه از عمر بابركت!! اسلام ميگذره يك دانشمند.يك شاعر. يك فيلسوف اصلا يك كسي كه بشه حسابش كرد از خاستگاه اسلام عزيز!! يعني مكه و مدينه معرفي كنيد تا ماهم بشناسيم

  8. تا وقتی شما منافق ها هستین ما به جایی نمیرسیم …. بدبخت ها به جای اینا برین اثرات مثبت رو بخونین زمانی که اسلام اومد مردم ایران از قبل دانشمند تر شدن عرب ها هیچی نمیفهمیدن اما یاد گرفتن اونا الان هر چی باشن توشون مسلمون واقعی پیدا میشه که باعث پیشرفت میشه من به فاضلی هم حق میدم تا نقد نباشه پیشرفت نیست اما شما چیزی رو قبول کنید که اجدادمون داشتن شرافت نجابت دیانت هنر بعد از اسلام محدوده حکمرانی بیشتر شد شاعران زیاری امدند فقط در دوره ی صفویه بیش از 100 دانشمند و هنرمند داشتیم … هر چی دشمنتون میگه بر خلافش عمل کنید … امریکا اگر دشمنمون نبود تحریممون نمیکرد … اسراییل اگر طرفدار حقوق بشر بود به دختر 11 ساله تجاوز نمیکرد…. خوب فکر کنید…..
    با تشکر از شما خدا نگهدار

  9. سلام خدمت آقايان و خانمها

    چند وقت پيش كه اتفاقي به سايت آقاي فاضلي سر زدم از مطالبي كه نوشته بود جا خوردم و خيلي به حال ايشان تاسف .

    همان موقع يك پيغامي براش گذاشتم كه اگر به زودي توبه نكنه به عذاب خيلي بدي توي زندگيش گرفتار مي شه .آن موقع هنوز زنده بود ولي متاسفانه ايشان در يك باتلاق خيلي بزرگي گرفتار شده بود و همگي ديديم بعد از انتشار آن مطالب موهن بعد از مدت كوتاهي به طرز دردناكي از دنيا رفت و مطمين باشيد الان در آتش دوزخ از كارهاي خودش بسيار پشيمان است. به عنوان كسي كه معجزه بودن وحقانيت قرآن رو شخصا درك كرده و خداوند متعال لطفهاي زيادي را در زمينه پاسخگويي به پرسشهاي حقير از طريق قران نموده به همه فريب خوردگان هواهاي نفساني و شيطان هشدار مي دهم كه آتش دنيوي و آخرتي حاصل از اعمال خود را با توبه و بازگشت به پناه امن الهي خاموش كنند چراكه توهين به خداوند وقرآن و ايمه هدي(ع) عقوبت سريع ودردناكي خواهد داشت.اگر كسي خواست خدا را درك كنه به وجدانش پناه مراجعه كنه نه هواي نفسانيش.

    خيلي دوست داشتم كه دستتان را بگيرم و چيزهايي را در نشانتان بدهم ولي در اين راه هركس خودش بايد مجاهدت و تلاش كنه تا به كنه حقيقت برسه.

  10. ba doroud. Reza Fazeli yeki az pahlevanane Shahname boud ke ba sedaghat va bedoune taasob (bar khalafe Moshiri ke sange Mosadegh ro be sine mikoube) dar morede din va ashkhas roshangari mikard .Agar az Zartosht tarif mikar na be onvane payambar balke yk andishmande Irani afkare uo ra matrah mikard. Man binandeye hamishegiye amouzeshe kheradgaraiye Reza Fazelie nazanin bodam va shojaate in javanmarde Iranzamin ro misotoodam Omidvaram roozi Iran melyoonha Reza Fazeli ro dar khod beparvaroone

  11. آخه مثلا كي اوكده از اون دنياي شما
    آخوندها همه ما رو ساها فيلم كردن
    رضا فاضلي زنده است چون فكرش زنده است
    در مورد مردن همه ميميرند حتي حيوانات و يا مثلا انسانهايي كه واسه قدرت و هوس همديگر رز ميكشن
    مرگ مرگه ديگه

  12. احمق هاي بي تربيت شما رو چه به رضا فاضلي

  13. آقاي آرش من خودم طرفدار رضا بودم اما تو لا اقل كلمات سخيفي مث كير و گاييدن رو تو كامنتها نذار. زشته. مي فهمي بي شعور؟ بي تربيتها طرفدار رضا نيستند.

  14. قرار بود فحش خواهر مادر ندهند،چرا فحش خواهر مادر هست؟
    نگاه کنید به:مگر رضا فاضلی مادرتو …

  15. با درود فراوان به شما هم سنگر خوبم
    بنده هم این مصیبت بزرگ را به شما یار عزیزم تسلیت عرض می کنم بنده هم از بینندگان برنامه این بزرگ مرد بودم و از مرگ ان عزیز بسیار متاثر شدم و بسیار ناراحت چون مبارز بزرگی از میان ما رفت یادش گرامی با سپاس فراوان

  16. سلام ودرود بر آرش خان عزیز.
    امیدوارم در راه پژوهش و خرد ثابت قدم و استوار باشید.
    من یکی از طرفداران سایت زندیق هستم.
    فقط یک مورد هست.
    راجع به امام زمان بیشتر تحقیق کنید.یعنی من مطالب واقعا درسته ولی همین کم گیر دادن به امام زمان خودش راه آتو برای ملایان است.
    با آرزوی موفقیت

  17. شما رو به تفكر با عقل سالم دعوت ميكنم ……..

    شما ميگيد خدايي نيست ميتونيد ثابت كنيد ….. ؟

    مگه همه جا كره زمين يا اسمان رو گشتيد و …. كه همچين ادعايي ميكنيد … اگر چيزي يا موجودي از ديد و عقل شما خارج باشه يعني نيست . استادت حرف خوبي زده آن کس که نداند و نداند که نداند در جهل مرکب ابد الدهر بماند .
    عقل كجا پي برد شيوه سوداي عشق باز نيابي به عقل سرره معماي عشق

    در مورد قطب شمال عزيزم اونم راه داره كه علم خودشو ميطلبه..

    سخن كوتاه كنم كه كوتاهي مجال به كوتاهي دانستهاست و همين كوتاهي اگر به بلندي برسونه انسان رو جاي تعجب نيست …

    • >شما رو به تفكر با عقل سالم دعوت ميكنم ……..
      بد نیست شما یک مقدار اول با عقلانیت و تفکر خودت رو آشنا کنی بعد چیزی که الان نداری رو برای دیگران توصیه کنی.

      >شما ميگيد خدايي نيست ميتونيد ثابت كنيد ….. ؟
      بله:
      http://www.zandiq.com/articles/0000000193.shtml

      >مگه همه جا كره زمين يا اسمان رو گشتيد و …. كه همچين ادعايي ميكنيد …
      خدا بنا بر تعریفش چیزی مادی نیست که نیاز باشه برای یافتنش اون جاها رو گشت، شما قبل از کل کل با بیخدایان بد نیست با عقاید خودت بیشتر آشنا بشی
      البته این حرف رو یک ابلهی که امام شما هم بوده زده وقتی امامتان اینقدر نادان هست دیگه خودتان چی…

      اگر چيزي يا موجودي از ديد و عقل شما خارج باشه يعني نيست .

      >گر چيزي يا موجودي از ديد و عقل شما خارج باشه يعني نيست . استادت حرف خوبي زده آن کس که نداند و نداند که نداند در جهل مرکب ابد الدهر بماند .
      >عقل كجا پي برد شيوه سوداي عشق باز نيابي به عقل سرره معماي عشق
      >در مورد قطب شمال عزيزم اونم راه داره كه علم خودشو ميطلبه..
      >سخن كوتاه كنم كه كوتاهي مجال به كوتاهي دانستهاست و همين كوتاهي اگر به بلندي برسونه انسان رو جاي تعجب نيست …
      اینها هم شر و ور هستند و حرفهایی هستند که ما هم میتوانیم عیناً به شما بزنیم.

  18. درود به تمام باخردان.
    خطاب به ، ستاره ، ذبیح الله ، مهدی ، نادر ، ایرانی با خدا ، ژو و … :
    یک سوال از شما به زبان فاضلی ( اللهی که اونقدر عقلش نرسید و گفت با طلوع خورشید و صلات ظهر و غروب خورشید نماز بخونین نمیدوست تو قطب شمال 6 ماه خورشید اون بالاست!!! بلد نبود ! چون اونجا رو هنوز نیافریده بود ! تو لوح محفوظ ننوشته بود ! ) هر موقع دلیل واسه حرفش اختراع کردین مارو هم در جریان بزارین!
    من به هیچ دینی اعتقاد ندارم ، ولی خدا رو هم باور ندارم. اگه بهشتی که علی گدا داره میگه درست باشه و ادمایی امثال این اخوندها اونجا باشن منم همون جهنم رو انتخاب میکنم. یادمون نره اونجا ادمهای شرافتمندی مانند: دکتر شفا ، مسعود انصاری ، علی دشتی و … هستن که ادم میتونه یه دنیا ازشون چیز یاد بگیره. پس با افتخار جهنم رو انتخاب میکنم و از شر هرچی اخونده خودمو خلاص میکنم. ارش عزیز ، ازت منمونم. ولی یه نصیحت بهت میکنم از زبانه استادمون: آن کس که نداند و نداند که نداند در جهل مرکب ابد الدهر بماند. اینا خودشونو به خواب زدن و من و تو نمیتونیم بیدارشون کنیم. پس انرژیت رو بیخودی هدر نده و باهاشون بحث نکن. الله مکاره،حقه بازه،خونخواره، جلاده و ادمایی که خودش ساخته و واسه سرنوشتی که خودش واسشون تعیین کرده رو مورد بازخواست قرار میده و کبابشون میکنه! این مغزش عیب داره و کاریش هم نمیشه کرد.(به قول فاضلی: حسن کبابی ). سرتونو درد اوردم. خلاصه بابت همه چیز دمت گرم. من زودتر برم اسممو تو لیست جهنمی ها بنویسم که جا نمونم. پاینده ایران.

  19. رضا فاضلی از فرصت کوتاهی که برای روشنگری بدست آورده بود حد اکثر استفاده را کرد. کارهای وی باقی خواهند ماند. در گیر و دار تغییر رابطه آمریکا و ایران او می بایست می رفت. حرف خوش حالیش نشد، زود به خاکستر نشست.
    مشیری فرح پهلوی و دیگران درس خود را آموخته، قواعد بازی را رعایت کردند و اظهار نظری نکردند.
    خرد روح است شبح است راس ندارند که زده شود. مظروف نیست
    فاضلی مرد زنده باد خرد

  20. ba dorooode bipayan be iraniane kheradmand o khorafeh setiz
    Reza Fazeli hameye zendegiye khodesh ro baraye sarafraziye IRAN gozarand. man hamisheh be yadesh khaham boood va khod ro shagerde ishan midanam ba eftekhar
    Anghadar Khoob o Azizi Ke Be Hengame Veda Heifam Ayad Ke Tora Daste Khoda besparam

  21. Arashe aziz man ba in harfe shoma ke goftid fazeli ziad az ferdosi va zartosht iad mikard mokhalefam. chon motaghedam ke agar in bozorgan ra keshvarhaie digar dashtand anha ra modam be rokhe ma mikeshidand vali ma aslan baraie anha arzeshi ghael nistim. az shoma entezar nadashtam ke in gone sokhan begooiid.

  22. محمد عزیز
    این آدرس را امتحان کن

    http://www.efshagari2.tk
    بسیاری از خرف های رضا فاضلی رااز چهارسال پیش دارم در اونجا آرشیو میکنم

    البته آدرس اصلیم در ایران فیلتر شده ولی اینهم با اصلی چندان تفاوتی ندارد

  23. درود به تو آرش عزیز
    من میخاستم برم به سایت رضا فاضلی که فیلتر شده بود
    من به کامپیوتر و اینترنت وارد نیستم ولی فکر کردم که از راه لینک سایت های دیگه میتونم برم تو سایتش(حالا درست غلطش نمیدونم) آقا آرش رضا فاضلی با حرفاش کاری برای من کرد که پدرو مادرم هم برام نکردن اون حقایق رو برام روشن کرد
    متاسفانه اکثر مردم دوست دارن دروغ بشنوند وهمیشه در رو یا باشند ولی من با شنیدن حرف های رضا فاضلی(حدودا یک سال پیش) موتور های مغزم بکار افتاد البته اولش به رضا فاضلی عزیز شدیدا شک داشتم. متاسفانه فکر نمیکنم که وقت داشته باشی نوشته طولانی رو بخونی وگرنه حرفهای زیادی داشتم.
    فقط از زنده یاد رضا فاضلی بینهایت سپاسگذاری میکنم و از تو به خاطر سایت یا وبلاکت (گفتم که از اینترنت سر در نمیارم) ممنونم. این چند رباعی از حکیم عمر خیام رو به تو تقدیم میکنم.

    می خور که بزیر گل بسی خواهی خفت
    بی مونس و بی رفیقو بی همدم و جفت
    زنهار به کس مگو تو این راز نهفت:
    هر لاله که پژمرد نخواهد بشکفت.

    ای چرخ فلک خرابی از کینه تست
    بیداد گری پیشه دیرینه تست
    وی خاک اگر سینه تو بشکافند
    بس گوهر قیمتی که در سینه تست

    ما لعبتگانیم و فلک لعبت باز
    از روی حقیقتی نه از روی مجاز:
    یکچند درین بساط بازی کردیم
    رفتیم بصندق عدم یک یک باز !

  24. آقای آرش بیخدا درسته که معاد جسمانیه ولی این در مورد بهشت وجهنم ،آدم که میمیره اول میره به برزخ ودر اونجا هم فقط روح وجود داره وجسم زیر خاک دفن واگه عذابی باشه به روح میرسه،در قیامته که روح به جسم می پیونده.

    • مزخرفات و خرافات بدوی یاد شده به من چه ربطی داره؟ شما فکر میکنید این اراجیف رو من نمیدونم؟

  25. بابک عزیز ( ادامه )

    در مورد سوزاندن پیکر رضا فاضلی درست شنیده اید. این خواست خود او بود و سه روز بعداز درگذشتش انجام شد و قرار است بخشی از خاکسترش را به ایران ببرند و بقیه آن را نیز به اقیانوس آرام بسپارند

  26. بابک بیخدا ی عزیز
    فکرکنم به کامنت مشابهی که در وبلاگم گذاشتید و همین سوال را مطرح کردین جواب دادم همونجا. ولی اینجا هم دوباره میگم.

    متاسفانه خیلیها سعی کردند درگذشت او را زیاد مطرح نکنند. حالا باز خوبه که بهرام مشیری چندکلمه ای گفت که البته واقعا کم لطفی کرد و سریع سروته قضیه را هم آورد . به هرحال چاره ای نیست. انسانها با هم فرق میکنند. آقای فاضلی واقعا جوانمرد بود و اگر برای هرکدام از اینها اتفاقی میفتاد کلی ازشون یاد میکرد. ولی اینها متاسفانه اینگونه نیستند

    حالا این که خوبه
    آیا میدونی که فرح پهلوی هم که اینهمه رضا فاضلی برای او احترام قائل بود کوچکترین حرفی نزد؟ درصورتیکه این خانم درمورد هرمبارزی که میمیرد کلی تسلیت میگوید و … ولی این بار احتمالا از ترس اسلام…!!!
    آیا میدونی رادیو فردا و بی بی سی حتی یک کلمه درمورد او نگفتند؟

    من در این موارد به زودی خواهم نوشت
    دنیای کثیفی داریم

  27. زنده یاد رصا فاصلی.درگزشت فاصلی عزیز را بتمام ایرانیان خرد جو تسلیت میگویم.

  28. ايران ما يكي از بهترين دوستدارانش را از دست داد

    «از شمار دو چشم يك تن كم وز شمار خرد هزاران بيش»

    رضا فاضلي به همان اندازه كه از اسلام بيزار بود از آيين زردشت و ديگر اديان نيز متنفر بود.از ديدگاه ايشان همه پيامبران دروغگو بودند

  29. بادروود خدمت آرش عزیز

    از اینکه این مطلب را بیان میکنم باورکنید هیچ گونه تعصبی نصبت به رضا فاضلی ندارم

    چون شما به اشتباه در مورد ایشان فکر کرده اید که ایشان گرایش به زرتشت و فردوسی را داشته اند خواستم نظر خود را در این مورد بیان کنم

    که ایشان هیچ گرایشی به شخص یا دینی نداشتند وفقط سخنان بزرگان را بیان می کردند که این دلیل نمیشود که ایشان نسبت به آنها گرایش خاصی داشته اند

    مثلا ایشان سخنان حافظ وسعدی وخیام و بسیاری از بزگان را بیان می کردند که هیچ فرقی نمی کرد که آنها چه دین و مذهبی دارند واین دلیل نمیشود که بگوییم ایشان به ان اشخاص گرایش داشته است

    البته من نظر خود را بیان کردم وبه نظر شما هم بسیار احترام میگذارم

    با افتخار شما را لینک کردم

    بدروود وپاینده ایران

  30. خبر بدی بود. راستش من متاسفانه برنامه هاشون رو دنبال نمی‌کردم و باهاشون آشنا نبودم. تازه چند تا فایل صوتی از ایشون دانلود کردم. بسیار عالیست. یادشان گرامی و راهشان پر رهرو باد.

  31. هلاكت اين خبيث را به همه تبريك ميگوييم.

  32. با درود بر تمام آنان که در راه آگاهی مردم گام بر می دارند.
    هرگز نتوانستم دین اسلام را دینی کامل و واقعی بدانم. به خود گفتم شاید علت، عدم آشنایی با قرآن باشد. به همین دلیل قرآن را برداشتم و هر روز چند صفحه ای از آن را به عربی همراه با ترجمه فارسی آن با دقت خواندم. پس از چند روز به بی محتوایی آن بیشتر پی بردم و رهایش کردم، چون تازه فهمیدم که اگر کسی معنی آنرا بخواند تازه آگاه می شود.
    گفتم شاید نهج البلاغه بتواند ایمانم را تقویت کند، (یعنی عنادی با دین نداشتم و واقعا می خواستم ایمان داشته باشم) اما پس از چند روز و چند ده صفحه ، متوجه شدم که علی دایم در حال نفرین کردن بر کوفیان است که چرا با برای کشتار مردم همراهی کامل نمی کنند و آنرا نیز رها کردم.
    درود بر انسان والا و پاک نهادی مثل فاضلی که حرف دل بسیاری چون ما را به گوش مردم می رسانید.
    کوردلان اسلامی او را داغدار کردند چون هیچ انتقادی را بر نمی تابند (واقعا اگر راه انتقاد را باز می گذاشتند اکنون دیگر اسلامی در کار نبود)

  33. اگه نمیدونی بدون که همیشه گفتن واژه های اغراق تمام افراد را شامل نمیشه و مگه شما پیغمبر ما رو (نعوذبالله) هزار صفت بد و فحش بهش نسبت نمیدین .
    مثلا کامن خودتو کپی میکنم با دقت بخونش و با من مقایسش کن:
    ن این کامنت رو روش تاکید میکنم که بقیه بفهمند جماعت مذهبی مسلمان چقدر پست، عقب مانده و وحشی هستند که تمایل به شکنجه شدن ابدی آدمها پس از مرگ تنها به دلیل منتقد بودن به اسلام دارند. اسلام شما رو از انسانیت تهی کرده، این “باخدا” بودنتان خیری برای بشریت نداشته بلکه شما را به انگل جامعه تبدیل کرده. من ندیده ام هیچ جماعتی تا این حد پست، حقیر و ضد بشر، حقا که نام “فرقه مرگ” برازنده شماست. اگر یک مسیحی مذهبی این پیام را میخواست بنویسد احتمالاً مینوشت از خدا طلب بخشش او را دارم ولی برخی از شما مسلمانان آنقدر پستی و دنی هستید که از خدای جنایتکارتان طلب جنایت برای انسان دیگر میکند، شرم بر شما و دین ضد بشر شما.
    تلاش رضا فاضلی این بود که امثال شما را آدم کند.

    • من راجع به «جماعت مسلمان» صحبت کرده ام و واقعاً جماعت مسلمان این صفات را لایق است، ولی شما راجع به تک تک افراد صحبت کرده اید به هر روی سایت گفتگو برای بحث و استدلال و منطق باز است تشریف بیاورید آنجا در خدمت شما خواهیم بود.

  34. واقعا برای تمام ضد اسلام ها متاسفم که فقط فحش می تونن بدن و عاری از هر دلیل منطقی صحبت میکنن اگه راس میگین بییان بحث منطقی راه بندازین به جای فحش
    چون سعدی میگه فقط آدم نادون فحش میده و آدم عاقل بحث میکنه تا به نتیجه برسه
    با فحش چیزی حل نمیشه

    • تمام ضد اسلامها «فقط» میتوانند فحش بدهند و عاری از هر دلیل و منطق هستند؟
      همین ادعا نشون میده شما آدم زیاد معقول و منطقی نیستید مگر شما همه ضد اسلامها رو میشناسید که چنین حکم کلی رو صادر کرده اید؟
      به هر روی اینجا جای بحث نیست اگر علاقه به بحث دارید عضو سایت http://www.goftegu.com شوید در آنجا میتونیم با شما بحث کنیم، البته همونطور که گفتم تا اینجا نشون داده اید برای بحث و گفتمان کاندید خوبی نیستید. یک مقدار وقتی از واژه های «تمام، هر، هیچ» استفاده میکنید بیشتر دقت کنید آدم عاقل ادعاهای کلی اینچنین کمتر میکند.

  35. زنده باد رضا فاضلی ….زنده باد بهرام مشیری و تمام روشنگران……….به این رافضیان و کلا مسلمانان نادان اعلام میکنم که هر چند آقای فاضلی دیگر نیست ولی درختی کاشت که ثمره ی آنرا بزودی میبینیم………..مرگ بر اسلام و ایدئولوژی تجاوز

  36. درود بر شما آرش و درود بر همه بیخدایان
    درود بر برابری و برادری
    درود بر انسانیت
    و درود بر رضا فاضلی
    واقعا اشک ریختم وقتی این خبر رو تلفنی شنیدم
    ولی واقعا انسان بزرگی بود گرچه مقداری ناسیونالیست بود ولی انسان های زیادی رو از گمراهی نجات داد
    راهش پاینده و پر رهرو باد

  37. و اینور و اونور در رابطه با سوزانده شدن فاضلی می شنوم به نظر من هر کس خودش تصمیم می گیرد که با پیکرش چکار کنند حداقل این کار از شوکولات پیچ کردن مسلمانان خیلی بهتر است

  38. من یک پرسش برایم پیش آمده چرا بهرام مشیری در رابطه با درگذشت رضا فاضلی چیزی نگفتند شاید من اشتباه می کنم و اون برنامه را ندیدم اگه شما درباره این موضوع اطلاع دارید من را نیز در جریان بگذارید

  39. من یک پرسش برایم پیش آمده چرا بهرام مشیری در رابطه با درگذشت رضا فاضلی چیزی نگفتند شاید من اشتباه می کنم و اون برنامه را ندیدم اگه شما درباره این موضوع اطلاع دارید من را نیز در جریان بگذارید و اینور و اونور در رابطه با سوزانده شدن فاضلی می شنوم به نظر من هر کس خودش تصمیم می گیرد که با پیکرش چکار کنند حداقل این کار از شوکولات پیچ کردن مسلمانان خیلی بهتر است

  40. تسلیت می گویم به تمام یاران مرد بزرگی را از دست دادیم ولی امروز خیلی از جوانهای ما فاضلی و بهرام مشیری و فولادوند هستند ودر راه زدودن این ننگ همه دوران یعنی اسلام در تلاش هستند نمونه بارزش شما دوستان و بویژه آرش گرامی که با راه اندازی این وبلاگ و سایتهای دیگری از جمله زندیق تلاش بسیاری در راه زدودن خرافات انجام میدهید ما بیخدایان باید تلاش وکوشش خود را در راه شناسوندن اندیشه ها وباورهای خودمان مضاعف کنیم امروزه به دلیل کم کاری خودمان ما را زیاد جدی نمی گیرند منظورم در تمام کشورهای دنیا اعم از آسیایی واروپایی وحتی آمریکاست

  41. تسلیت می گویم به تمام یاران مرد بزرگی را از دست دادیم ولی امروز خیلی از جوانهای ما فاضلی و بهرام مشیری و فولادوند هستند ودر راه زدودن این ننگ همه دوران یعنی اسلام در تلاش هستند نمونه بارزش شما دوستان و بویژه آرش گرامی که با راه اندازی این وبلاگ و سایتهای دیگری از جمله زندیق تلاش بسیاری در راه زدودن خرافات انجام میدهید ما بیخدایان باید تلاش وکوشش خود را در راه شناسوندن اندیشه ها وباورهای خودمان مضاعف کنیم امروزه به دلیل کم کاری خودمان ما را زیاد جدی نمی گیرند منظورم در تمام کشورهای دنیا اعم از آسیایی واروپایی وحتی آمریکاست ولی من یک پرسش برایم پیش آمده چرا بهرام مشیری در رابطه با درگذشت رضا فاضلی چیزی نگفتند شاید من اشتباه می کنم و اون برنامه را ندیدم اگه شما درباره این موضوع اطلاع دارید من را نیز در جریان بگذارید و اینور و اونور در رابطه با سوزانده شدن فاضلی می شنوم به نظر من هر کس خودش تصمیم می گیرد که با پیکرش چکار کنند حداقل این کار از شوکولات پیچ کردن مسلمانان خیلی بهتر است

  42. منم تسلیت می گم

  43. Be omid e roozy ke afkar va darshaye Reza Fazeli tooye madresehaye Iran dars dadeh beshe
    Reza Fazeli changed my life and so many others Rest in Peace your students will follow your path …
    as he said
    «bE YAZDAN KE GAR MA KHERAD DASHTIM..,……»

  44. آرش گرامی با تو همدرد هستم که فاضلی را از دست دادیم

    بدنیست در این مجموعه همدردی سایت تو نوشته کوتاهی را
    که من پس از درگذشت آن دلاور در نشریه صبح ایران نوشتم
    و در بیداری هم خواهم آورد ثبت کنم

    بدرود با پهلوان فاضلی

    آنقدر خوب و عزیزی که بهنگام وداع
    حیفم آمد که تو را دست خدابسپارم
    ای کاش خدایی بود که تو گرامی رابدست اوبسپاریم
    بی خیال جوانمرد…….تورا به قلب آگاه خردمندان و
    خاطر دانای جوانان میهنت می سپاریم که تا پایان کار
    جهان زنده و جاودان باقی بمانی
    نشریه بیداری .سیاوش لشگری

    من و تو آرش جان نامش را زنده نگاه خواهیم داشت.برای تو
    تندرستی و شادی های بیشتر در پیروزی هایت آرزو میکنم

  45. روحش شاد راهش ادامه داره ………..

  46. giram ke dar royahatan bekhak neshastam
    va saaaghehaye javanam az zarbehaye tabarhatan zakhm dar
    ba rishe che mikonid ??
    giram ke bar sare in bam benshaste dar kamin parandeh ey
    parvaz ra alamate mamnoo mizani
    ba joojehaye neshaste dar ashiyane che mikoni ?
    giram ke mizanid giram ke miborid giram ke mikoshid
    ba rooyeshe na gozire javane che mikonid ?

  47. fazeli zende ast va zende khahad maaaand ! morde aaan ast ke namashben ekooee nabarand …zende bad kheradgeraee

  48. salam be hameye doostan az jomle arashjan !man vaghean vaghti in khabaro shenidam ba hameye vojoodam gerye kardam pedare kam aghle man yek akhond hast ke man salhast az oon farar kardam in jesaratam ro madioone reza fazeli hast oo bozorg marde irani bood yadash gerami man ta lahzeye margam rahash ra edame midaham ! va amma shoma eslamgerayane pook ! shoma hanooz ham mikhahid morde ra shekanje konid ? shoma ke zendegiye donyaye hameye mara be kesafat keshidid hata hazer nistid be oona kherati ke shoma iman darido ma nadarim rezayat bedid va mardom oonja rahtbashan ? oonja ham azabo vahshato khafaghane khodaye zoor goo ? khodaye jenayatkar ? in khoda key az atish zadano koshtano jer dadana dama sir mishe ?

  49. با درود
    در جواب انسانهای الکی خوشی که از مرگ ابر مردانی چون فاضلی خوشحال هستند .باید عرض کنم فاضلی یک نفر بود ولی هزاران نفر از شاگردانش با توسل به علوم عقلی و منطقی سایه شوم وکثافت اسلام و قر آن نجس (دین بچه بازان و زن بازان )را از ذهن ملت ایران پاک خواهند کرد .لعنت بر انسانهائی باد که در مقابل اهدای لذتهای مادی دنیا از طرف اسلام گراها شرافت و حقیقت موجود در این دین شیطانی را زیبا به خورد مردم دادند.
    آرش جان .من از شاگردان شما هستم .در این مبارزه مرا هم شریک کنید .

  50. ****************+++++++++****************
    خبر مرگ بزرگوار عزير رضا فاضلي را به همه دوستداران خرد تسليت ميگم
    ************** خطاب به اسلاميون كودن بي شرف
    رضا فاضلي زنده است تا ما هستم و راهش را ادامه ميدهيم
    با رويش ناگزير جوانه چه مي كنيد؟
    *************************
    بريد امام زمانتون رو از فضلاب جمكران بيرون بكشيد لجن پره حلقش شده

    • درود

      دوستان آقای رضا فاضلی را من چندان نمیشناختم اما چون خود را پیش آدمهای عوام و بیسواد بد کرد تا به آنها قدر و ارزش انسانیت را یاد بده برای من قابل احترام است ،دوستان رضا فاضلی زنده است ،چون ارمانش زنده است .

      نکته دیگر اینکه از دست کسانی‌ که فحاشی میکنند ناراحت نشوید و با آنها مقابله به مثل نکنید.این را بدانید اگر اینها از یک زندگی‌ سالم و از امکانات خوب برخوردار بودند بازیچه حکومت آخوندی نمیشدند.و به الفاظ رکیک متوسل نمیشدند .

      پاینده ایران ،پر راهرو بعد راه آرش+رضا فاضلی و همهٔ هم فکرانشان.

      http://pendarema.blospot.com

  51. کیوان 77 ..رستگار ترین شما نزد من آنانی هستند که به جنگ خرافات اسلامی رفتند .و اینان حلال زاده هستند .امام علی .امیرالکافرین ع ..سوئیس

  52. salam
    arash delam misoze in hame zahmat mikeshi on veght bazi az in olagh ha migan khoda biamorzadesh
    man ke ashkam dar omad

    • اینجوریه متاسفانه دیگه، طول میکشه. من به سه چهار تا بچه دبیرستانی ریاضی درس میدم اونها هم هیچی یاد نمیگیرن. lol

  53. با درود دوباره
    آقای کیوان 77 پیامبر شما اگر عقل داشت که با دختر بچه 9 ساله ازدواج نمی کرد .کسی که بچه باز بوده چه می داند دمکراسی و سکولاریسم چیست؟

  54. با درود
    من هم به نوبت خود مرگ بزرگ مرد تاریخ خرد ایرانیان به همه دوستان و دوست دارانش تسلیت عرض می کنم .ایشان رفتند ولی شاگردانش ریشه خرافات را ریشه کن خواهند نمود .

  55. آرش جان درود
    من مانی بهروز نویسنده وبلاگ خمینی…بیمار روانی هستم که اگر به یادداشته باشی برای اولین بار فایلهای صوتی رضا فاضلی نازنین را ]چهارسال پیش شروع به پخش کردم . درواقع این کار را از شما (که در آن موقع سایت افشا را داشتید) و همچنین کاوه آهنگر (که در آن زمان سایت کاوه روم را داشتند) یاد گرفتم.چون شما فایلهای آقای مشیری را قرار میدادید.ولی من چون آقای فاضلی را دوست داشتم همین کاررا درمورد ایشان شروع کردم.
    هنوز هم همه فایلهای صوتی کم حجم رضافاضلی در اینترنت کارهای من است

    آرش جان به دلیل ارتباطی که با ایشون داشتم میخواستم بگم درسته. او سایت شمارابخوبی میشناخت و بارها از آن نام برد. فایل صوتی زیررابرایتان انتخاب کردم که او در یک نامه که از سوی ایران دریافت کرده از سایت شما اسم میبرد

    http://www.slingfile.com/audio/25691-2932762388.html

  56. به نام خداوند جان و خرد
    نمی دونی وقتی خبر مرگ این عزیز رو شنیدم چقدر اشک ریختم یادش بخیر همیشه می گفت به یزدان گر ما خرد داشتیم کجا این سرانجام بد داشتیم
    نمی دونی چقدر دلم براش تنگ شده ای کاش زنده بود و بازم ازش یاد می گرفتیم
    یادش گرامی و راهش پر رهرو باد
    بدرود و پاینده ایران

  57. رضا فاضلي يك زنا زاده بود- پيامبر اعظم (ص) فرمودند: اهل بيت پيامبر را كسي نميكشد جز زنا زاده- اهل بيت پيامبر را كسي ناسزا نميگويد جز زنا زاده
    همتون بريد گمشيد. اين آرزو رو هم به گور ميبريد كه يه روزي بتونيد توي ايران حكومت نجستون رو اجرا كنيد.

    • پیامبر اعظم غلط فرمود، هرکس مخالف دموکراسی و سکولاریسم است زنا زاده است. آرش بیخدا

    • این جمله واقعا خنده داره! آدمو یاد طرز برخورد یک کودک می‌اندازه! بیچاره ها برای مخالفان پاسخ درست و منطقی نداشتند؛ برای همین هر چه مخالف و منتقد هست رو از دم زنازاده می‌دونستند و نفرین می‌کردند.

  58. من با شنيدن حرفهاي پدر خوب ايران رضا فاضلي آزاد شدم و اين آزادي را تا ابد مديون او هستم .خرد بزرگترين موهبتيست كه ايشان ما را از آن آگاه ساخت .از شما كه راه اين مرد آزاد و بزرگ را ادامه ميدهيد سپاسگزارم.خرد نگهدارتون

  59. خدا بیامرزتش

  60. با نهایت تاسف به خانواده محترم استاد رضا فاضلی و هوا دارانش امیدوارم که همیشه راه آن بزرگوار ادامه داشته باشد . و پاسخی به آن معلون ( ایرانی باخدا) جوانان آزاده وطن پرست هرگز راهش را بدون رهرو نخواهند گذاشت شما تا می توانید خود را پاره کنید مرگ بر ایرانی با خدا

  61. باسلام یادش همیشه در قلب ماست و راهش همیشه ادامه دارد

  62. خوشا آن که بعد از جان خرد داشت.
    خوشا آن که از بی خردی خود خبر داشت.
    ما ایرانیان اسیر ذهن استبداد زده خود هستیم.
    هنوز به این رشد و بالندگی نرسیده ایم که بتوانیم سخنان
    مخالفم هم بشنویم.
    مشکل ما خود خود ما هستیم.
    درود بر آزادی و آزاد اندیشی.

  63. درود بیکران بر روح بلند بالا و پاک ایرانبان خردمند رضا فاضلی.
    روحش شاد و راهش پر رهرو باد.
    این ابر مرد از نادر مردان ایران بود که آئین کشتارگر و انسان ستیز تازی متعلق به دوران برده داری را برای ما ایرانیان خرد باخته افشا کرد و بسیاری از مردمان این مرز و بوم را به آگاهی و خرد رهنمون داشت.
    به امید نابودی تمامی آثار مخرب و ویرانگر آئین کونیگری و صیقه اسلام ناب محمدی در سرزمین آریائیمان

  64. فقط یک مطلب
    ببینید این اسلام چه دین کثیف و پلیدیست که چنین پیروانی تربیت میکند که از مرگ مخالف خود ایییییییینقدر خوشحالی میکنند
    این احمقها نمیدانند که هرکس زمانی می میرد..حتی خودشان
    این نادانهای خونخوار واقعا پست هستند
    ای مسلمانان چرا فکر میکنید ما با دیدن پست فطرتیهای شما باید بگوییم این اسلام عجب دین خوبیست؟!
    مگر خمینی کثیف نمرد؟!
    رضا فاضلی مگر مادرتان را گ.ا.ئ.ده که اینگونه از مرگش خوشحالی میکنید؟

  65. انقدر خوب و عزیزی که به هنگام وداع حیفم اید که تو را دست خدا بسپارم «تسلیت»

  66. یاد رضا فاضلی گرامی باد برای همیشه همیشه. گور پدر خدا و خداپرست رزل و پیامبران رزل تر از آنها که اگر امروز این پیامبران دروغین سقط نکرده بودند،سوپر استارهای هالیوود بودند و نقش اول را هم آن موسی دیوث داشت و بقیشون هم در جوارش رکاب می زدند.

  67. خطاب به نادر نمیشناسمت کی هستی و چه عقایدی داری خواهشا گور یک مرده را نلرزون عزیزم او دستش از چاره کار کوتاه شده شیطان خیلی ها را گمراه میکنه ولی به مرده و گور او توهین نکن خوب نیست هر چی بود انسان که بود…….

  68. درود به روان پاک رضا فاضلی.
    درود به غیرت، شرف، میهن پرستی و انسانیت او.
    ایران مردی بزرگ را از دست داد.
    همیشه قدردان زحماتش خواهیم بود
    روحت شاد و قرین آرامش ابدی رضا فاضلی…

  69. درود آرش جان؛
    من در شرایطی این خبر رو تلفنی شنیدم که هیچ دسترسی به اینترنت و منابع نداشتم و باورم هم نمیشد و دلم می خواست دروغ باشه. ولی خب جبر زمانه به خواست و اراده ما کاری نداره.
    رضافاضلی موتور محرکه خیلی از جوانان ایرانی بود که الان راه افتادند و در مسیر دین زدایی حرکت می کنند. وجود اون خاری بود به چشم امثال ایرانی باخدا و دین فروشان و دکان داران دینی و این طبیعی هست که بامرگش خوشحال شند.
    ولی جالب اینه که زنده بودن اون که همراه با افشاگری وپرده دری بود، چهره اسلامیست ها رو نشون می داد و الان هم مردنش چهره فاشیست و جنایتخواه اونها رو نشون میده. آرزوی عذاب ابدی!
    یادش زنده باد.

  70. روحش شاد . اما بايد اين را بگويم كسان ديگري پيش از آن آمدند و با جسارت و آگاهي گسترده تر از او تمامي چيستانهاي تاريخ را بازگشايي كردند در آخر باز ميگويم يادش گرامي باد

  71. خبر مسرت بخش مرگ ذلت بار این ملعون را به تمام ایرانیان در سراسر دنیا تبریک و تهنیت عرض کرده و برای روحش پلید از خداوند عذاب شدید الهی مسئلت دارم.
    روحش با شیطان قرین باد

    • خطاب به ایرانی باخدا:
      نخست اینکه بر اساس باورهای مسخره اسلامی روح را شکنجه نمیکنند معاد جسمانیست
      دوم اینکه من این کامنت رو روش تاکید میکنم که بقیه بفهمند جماعت مذهبی مسلمان چقدر پست، عقب مانده و وحشی هستند که تمایل به شکنجه شدن ابدی آدمها پس از مرگ تنها به دلیل منتقد بودن به اسلام دارند. اسلام شما رو از انسانیت تهی کرده، این «باخدا» بودنتان خیری برای بشریت نداشته بلکه شما را به انگل جامعه تبدیل کرده. من ندیده ام هیچ جماعتی تا این حد پست، حقیر و ضد بشر، حقا که نام «فرقه مرگ» برازنده شماست. اگر یک مسیحی مذهبی این پیام را میخواست بنویسد احتمالاً مینوشت از خدا طلب بخشش او را دارم ولی برخی از شما مسلمانان آنقدر پستی و دنی هستید که از خدای جنایتکارتان طلب جنایت برای انسان دیگر میکند، شرم بر شما و دین ضد بشر شما.
      تلاش رضا فاضلی این بود که امثال شما را آدم کند.

      • آخه آدمهاي نفهم كه طرفدار اين ملعون هستيد او يك فاسق بود و وقتي به عقيده كسي توهين مي كند چه طور براي او طلب آمرزش كنيم (به سخنان دكتر الهي قمشه اي گوش كنيد

        • ضمن تسلیت به مردم ایران برای از دست دادن این ابر مرد ایران میخواهم بگویم این احمقهای که هنوز فکر میکنند اسلام و مسلمین چاره کار بشرند متأسم شما از پیامبرتان عبرت نگرفتی که مثل یک سگ جان داد یا امامان زن بازتان که توانایی نوشتن یک کتاب 20 صفحه ای نداشتند کجاست خدایتان زمانی که سربازان امریکا در حرم مطهر امام حسین تان ریدن و کیرشان را تو دهن اهالی سامرا کردند

        • HE DID NOT WANT BLESSING FROM ANY KIND OF GOD…so save it ,,he did not need for your «Amorzesh» stupid Caword like you need it .,

        • حالم بهم میخوره از دست بیخردان تهی مغز دیندار. همیشه در مغزمنید ای استادان خرد خرد گرا

        • محمد فاسد و فاسق نبود كسي كه به يك بچه 5 ساله رحم نكرد

      • دقیقا آرش خان.

        من هیچ وقت این مساله رو درک نکردم که یک نفر که ادعای اعتقاد به یک خدای مهربان رو داره چه طور می‌تونه انقدر بی‌رحم و خشن باشه. البته در مورد اسلام شاید به خاطر نوع خداش باشه که خشنه. بابا اگه دین دارید لااقل آزاده باشید! اینکه خدای دین شما خشنه؛ زشتی شما رو توجیه نمی‌کنه. چون دین شبیه یک مایع می‌مونه که به شکل ظرف دیندار درمیاد. معمولا اگه طرف دیندار آدم بی‌رحم و خبیثی باشه دینش هم شبیه همون می‌شه.

    • آخه مرد جنايتكار كه اسم خودتو گذاشتي ایرانی با خدا !!!
      چهره كثيف اسلامگراي خودتو با اين كامنت بيشتر نشون دادي!!!!!!

    • مطمئنم تنها جماعتی که دست از سر مرده ها هم ورنمیدارن همین شما آخوندای دنیاپرست هستین. نابود باد خود شما و دین مسخره شما!!!

    • از کدام خدا خدای شیعه ها سنی ها جودها هندوها

  72. خبر درد آوری بود . وقتی شنیدم بی اختیار اشک ریختم . بسیار زحمت کشید . بی دریغ . خودم از کسانی هستم که با کمک آقای فاضلی و بهرام مشیری از چاه نکبت اسلام بیرون آمدم.

    یادش همواره زنده باد . عمر بهرام مشیری دراز باد .

  73. salam
    faghat mitunam begam az sarneveshte reza fazelie gur be gur shodeh ebrat begyrid.ba fahashi va chert goftan moshkeli hall nemisheh,vaghty bahs mofide ke shoma ke az aghide ee bad migyn ya enteghad mikonin ye nafar ham basheh tu hamun takhasos ta defa kone,harf zadane ye tarafeh va fohsho fazihat mesle moshieio fazeli taze rage gheirate bazia ro bejush miareh,shoma ke inghad ba mantegh ba Amaneh sohbata kardi aya vaghean aghidet ham un chiziye ke migy ya serfan bara mahkum kardane ghesase?dar zemn man pasdar ham nistam va ye iraniye sadeh am ,tamayol dashty mitunam bishtar bahahat sohbat konam.bye

    • خطاب به نادر: از سرنوشت فاضلی چه عبرتی بگیریم همه آدمها روزی میمیرند این بدین معنی نیست که نکیر و منکر الان دارند فاضلی را بازجوئی میکنند. این توصیه مسخره رو شما بروید به آخوندها هم بکنید، هرجا آخوندی روی منبر میرود همانقدر وقت هم به مخالفان بدهند که بیایند و گفته های آن آخوند را نقد کنند، هرگاه آخوندها این کار رو کردند بعد از امثال فاضلی و مشیری انتظار داشته باشید چنین کنند.

    • خطاب به نادر : نادر جان سلام . امیدوارم از داغ از دست دادن پدر مادرت من بیام و بگم خوب شد که ننه خرابت و بابای پافیوزت مردن اگه پیرو اسلام هستی من ریدم تو دین اسلام از اول تا اخرش امیدوارم جواب خودت رو از حرف من گرفته باشی حرام زاده

  74. درود بي پايان خدا بر ابر مرد ايران
    مردي كه خرد ورزي را در من زنده كرد
    يادش گرامي و راهش پر رهرو باد
    خداش بيامرزد

  75. من هم درگذشت این مرد با شرف را به شما تسلیت میگویم

هرچه میخواهد دل تنگت (اگر بدرد بخور هست البته) بگو.

دنبال‌کردن

هر نوشتهٔ تازه‌ای را در نامه‌دان خود دریافت نمایید.

به 259 مشترک دیگر بپیوندید

